Vrijwilligers

Vrijwilligerswerk is misschien dan wel vrijwillig, maar zeer zeker niet vrijblijvend.

De Stichting High Hopes bestaat momenteel uit 7 vrijwilligers en we zijn nog steeds op zoek naar een helpende hand. Elk jaar proberen we onze doelen bij te stellen, nieuwe te creëren en te bereiken en onze zorg voor anderen te ontwikkelen waardoor we gestaag blijven groeien. En elk jaar breiden we wel uit met tenminste één nieuwe actie en dat vergt wel wat creativiteit en mankracht. Vandaar dat we altijd op zoek zijn naar iemand die van aanpakken houdt, een creatief brein heeft, fysiek werk kan verrichten, communicatief goed onderbouwd is en leuk in teamverband kan werken. Mocht u zich hierin kunnen vinden dan is de Stichting High hopes zeker op zoek naar u!

Word vrijwilliger

Natuurlijk zijn we altijd in voor verbetering en staan daarom open voor opbouwende kritiek. Mocht u dus een tip hebben of iets anders aan ons willen laten weten, neem dan gerust contact met ons op. Bent u enthousiast geworden en wilt u graag aansluiten in ons team? Vul dan het contactformulier in, dan nodigen we u uit voor een leuk informatief gesprek. We kijken dan of onze neusjes dezelfde kant uit staan en of u in ons team zult passen.

We zijn heel serieus in ons werk, maar als team moeten we er wel voor hoeden dat het leuk en gezellig blijft. Het kan namelijk best zwaar zijn, misschien niet op het fysieke vlak dan zeker wel op het mentale. Dus het voornaamste is dat we met z’n allen open en eerlijk zijn en vooral blijven! Als team moeten we van elkaar op aan kunnen en dat bereiken we dus door de communicatielijn volledig open te houden.

Het team vrijwilligers van High Hopes

Mijn naam is Priscilla de Wildt en ik ben al mijn hele leven woonachtig in Wijchen. Ik ben moeder van een tienerdochter en draai een huishouden vol huisdieren. Na jarenlang in de verkoop werkzaam te zijn geweest en een jaartje als administratief medewerkster, ging mijn gezondheid wat achteruit waardoor ik thuis kwam te zitten. Gelukkig ben ik gezegend met een creatief brein en dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik niet thuis ging zitten verstoffen en naast mijn bestaande hobby’s een nieuwe uitdaging vond.

Regelmatig klaag ik dat er te weinig uren in een dag zitten omdat ik nog amper aan mijn hobby’s toe kom. Naast mijn drukke sociale contacten die ik zo goed mogelijk probeer te onderhouden, eist mijn gezin zijn tijd, mijn werk voor de Stichting en mijn hoofd dat nooit stil staat en overstroomt van creativiteit. Dit laatste probeer ik regelmatig te uiten in het ontwerpen en creëren van sieraden, het bedenken van nieuwe doelen en acties ten behoeve van de Stichting, kortom….ik hou mezelf continue bezig.

Femke moeder van 2 volwassen jongens en getrouwd met Frank, is een vrijwilligster van het eerste uur. Als peuterleidster van mijn dochter kwam ik voor het eerst in contact met haar en jaren later kruiste onze paden elkaar weer toen ik een oproep deed naar vrijwilligers. Het willen zorgen voor de medemens is ook voor Femke een bekend terrein, zowel baan technisch als in haar vrije tijd. Voorheen was ze als pedagogisch medewerker werkzaam bij de buitenschoolse opvang, en combineerde zij dat met haar bedrijf Kind in balans waar ze mindfulness training gaf aan kinderen en jongeren. Heden ten dagen werkt ze als gezinsondersteuner bij GrandCare en probeert ze in haar vrije uurtjes zoveel mogelijk sportief bezig te zijn door te gaan wandelen en baantjes te trekken in het zwembad.

Door haar doorzettingsvermogen en communicatieve vaardigheden is Femke een enorme ondersteuning ten aanzien van de Stichting. We delen op dat gebied dezelfde passie en drive en weten daardoor elkaar ook voortdurend op te peppen wanneer dat nodig is.

Natasja is al jaren getrouwd met Jan en samen met hun tiener zoon en dochter wonen zij in het pittoreske Batenburg. Met haar man runt ze een klusbedrijf die ze door hard werken en het uitoefenen van ambachtelijke vakmanschap, in een korte tijd tot een goedlopende business hebben opgebouwd.

Ons kent ons, is een bekend fenomeen in een dorp en dat maakte dat Natasja via Femke weer in contact kwam met de Stichting High Hopes. De eerste jaren was ze vooral veelal achter de schermen bezig voor de Stichting, maar op een gegeven moment vond Natasja het tijd worden voor wat uitbreiding. Want gaandeweg werd er in Batenburg meer gehoor gegeven aan de oproepen van Natasja en kon ook zij niet meer achterblijven en werd ze het nieuwste lid van de Stichting. Net als Femke heeft ook Natasja de juiste drive en de passie om dingen aan te pakken en en vooral geregeld te krijgen. Dat maakt deze twee dames tot een solide achterban voor de Stiching High Hopes waardoor ze beiden een goede rechterhand zijn.

Even voorstellen….