Hoe het begon

Mensen zeggen wel eens tegen mij dat ik wat meer aan mezelf moet denken en niet stil moet staan bij de problemen van een ander. Maar het zorgzame is me met de paplepel ingegoten door mijn Indonesische roots en naarmate ik wat ouder word, word die behoefte voor een ander te willen zorgen alleen maar sterker.

Daardoor kwam ik in 2010 via een ruilpagina van Facebook in aanraking met een hulpbehoevend jong gezin die de aftrap zijn geweest in mijn hulp naar anderen en het ontstaan van de Stichting High Hopes. In de jaren die volgden ging ik tijdens de kerst steeds meer gezinnen helpen door ze kerstpakketten en cadeautjes te schenken. En elk jaar kwamen daar wel weer nieuwe gezinnen bij. Ik merkte dat de nood hoog was en dat in een dorp van 42.000 inwoners. In eerste instantie kreeg ik veel gedoneerd van vrienden en derden, door oproepen te plaatsen op social media. Wat ik te kort kwam betaalde ik uit eigen portemonnee, juist omdat ik de gezinnen ook een leuke kerst gunde. Maar met de jaarlijkse groei nam ook de zorg toe en werd het op een gegeven moment niet meer mogelijk alles alleen te dragen. En omdat er in 2016 voor het eerst op financiële vlak werd gedoneerd, maakte ik de keus het vanaf die tijd officieel te maken.

Belangeloze hulp

Met de hulp van Notaris Bruggink & van Beek, die geheel belangeloos de akte opstelde en een handjevol vrienden, ontstond in 2017 de Stichting High Hopes. En vanaf die tijd ging het in een rap tempo. De stichting mocht 7 vrijwilligers verwelkomen en de vraag naar hulp werd per jaar groter en de zorg voor de gezinnen meer uitgebreid. U kunt dus stellen dat ik er dus mijn roeping van heb gemaakt om hen te helpen, die ik kan helpen en vooral hulp nodig hebben.

Kerstengel

In 2015 werd ik “Kerstengel” van Wijchen, een titel die anderen wel bij mij vinden passen. Natuurlijk was het winnen van die titel een eer, een kroon op mijn harde werken, maar het opende vooral deuren die in het verleden gesloten bleven. Nu vele jaren later merken we als stichting dat we een naam hebben gemaakt in onze gemeente. De meeste mensen weten de weg naar onze stichting wel te vinden en daar was het natuurlijk allemaal om te doen. Kortom, in de loop der jaren zijn we gegroeid en dat blijven we hopelijk nog vele jaren doen.